091013

Hej mamma och pappa!

Idag satt jag ensam i Helsingborg på ett Öresundståg som var på väg till Köpenhamn. 
    Det var många passagerare som nyfiket stannade till vid min plats och tittade på mig, och till slut tog en grupp snälla tjejer hand om mig.

Tjejerna var på väg till Lund, och jag fick följa med dem till universitetet på en föresläsning i danska. Det var spännande! 
   De passade även på att visa mig universitetsbiblioteket. Det var en fin byggnad!

Inne på universitetet

När tjejerna sedan skulle med tåget tillbaka till Helsingborg talade de om för mig att jag borde vidga mina vyer lite, och kanske se något utanför Skåne. 
   De bad då en kvinna som stod på perrongen, där ett x2000 mot Stockholm snart skulle anlända, att ta hand om mig.

Kvinnan lovade att hjälpa mig ombord på tåget mot huvudstaden. Spännande!!

Hoppas vi hörs snart igen. Kram från Pluto!

Kommentarer
Postat av: AnnCharlotte

Hej igen

Resan till Stockholm gick bra. Det var pampigt att se stadshuset då vi rullade in på Stockholm C. Där träffade jag några som städade tåget, som nu skulle vidare till Östersund. De föreslog att jag skulle sitta kvar,och jag bestämde mig för att passa på att komma lite längre norrut,så jag satte mig i bistrovagnen. Kanske man kan få sig något att äta... Stockholm kan jag besöka på vägen hem. Några bilder hanns inte med.

Kram

2009-10-13 @ 18:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0