Norrlandståg

Hej mamma och pappa!

Efter att jag lämnat dom snälla människorna på SJ så lyckades jag charma in mig på ett tåg som går upp till Luleå.
Har träffat 2 st väldigt trevliga Skellefteåtjejer som varit och hälsat på en kompis i Borås över helgen. Dom bjöd på clementin och jag fick vara med på kortspel. Väldigt trevligt måste jag säga, man känner sig inte lika ensam. Måste säga att dom har riktigt söta dialekter och inte alls så få ordiga som man har hört att norrlänningar är.
Nu väntar en lång resa på nattåget och jag vet inte riktigt vars jag kommer att kliva av, men jag hör av mig när jag får tag i en dator igen.

(har för övrigt lärt mig ett nytt ord för hejdå av norrlandstjejerna)

Kram och Hoj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0